2007-02-08

Serier, nja...

Jag tillhör en skara som lämnade Seriefrämjandets forum för att det var helt omöjligt att föra vettiga diskussioner, av flera skäl. Och jag börjar mer och mer tro att majoriteten av deltagarna inte ens är intresserade av att diskutera serier, de ändlösa trådarna handlar mest om forumet i sig självt, dåliga ordvitsar, sidospåren är otaliga etc.

Jag startade forumet för att skapa en bättre debattkanal för serieintresserade, inte för att det skulle bli ett fikarum för fria associationer och allmänt skitsnack av män runt 30-40. Men jag har släppt det nu i alla fall. Men det är fascinerande att forumdeltagarna inte alls bryr sig om att diskutera om att Schibsted ska ge ut Crumb och Burns i år, vilket enligt mig är en av de viktigaste serienyheterna hittills i år (strax efter att Peter Sparring lämnar samma förlag för Egmont och Mikael Tegebjer lämnar Egmont), utan mycket hellre håller i såna här diskussioner. Inget fel i diskussionens utgångspunkt, men vad den utvecklades till... man hade ju hoppas på en smula självinsikt och självkritik, men icke. Dunkande på bröstet, "och vi är så bra så", "inte är vi sådana inte" osv. Uppenbarligen så finns det folk där ute som tycker just så som Inkdummy. Det är bara att acceptera.

Etiketter: ,