2007-05-15

Konsten att försöka tjata sig till ett rätt

När jag började att diskutera med Ted borta på Seriebloggen så gjorde jag det för med avsikt att rätta till några fel och missförstånd, och komma med några åsikter om seriemarknaden och branschen (samt säga vad jag tycker om de flesta massproducerade strippserier). Det ledde till att Ted reagerade ganska kraftigt och kommenterade flitigt mitt svar här på bloggen. Det är väl okej, det är så det blir ibland. Men vad jag inte förstår är varför han hittar på saker. Till exempel om vad jag har skrivit. Till exempel vad det är för människor som går på serieskolorna. Etc. Men det antar jag att de flesta som läser här har förstått. Jag har inget problem med att människor tycker olika, så ska det vara, men när någon hittar på saker och konstruerar egna slutsatser ur luft blir det väldigt märkliga debatter.

Nu har Ted i ett nytt inlägg fortsatt det hela och fortsätter att sprida konstiga slutsatser av vad jag har skrivit, jag tänker inte trötta ut er, kärare läsare med det (Dessutom har han stängt av möjligheten att kommentera det hela, kanske av misstag...). Nu ger han sig dessutom på Bild & Bubbla och tycker att det är för mycket om alternativa serier, och att det är "långa, långa reportage på 10-12 sidor med svart/vita illustrationer" som skrämmer bort läsare av Kalle Anka. Mycket kritik har jag hört mot bubblan, men det där var något nytt... Verklighetscheck?

Etiketter: