2007-04-24

SPX

Då var det snart för den mycket trevliga Small Press Expo, och i år ser jag fram emot det extra mycket. En av anledningarna är att detta är mitt tredje Small Press Expo, och att man nu har lärt känna en del av dem som kommer dit.

Första året satt jag med en bunt ETC Comics och var mest förvirrad, och kände knappt någon. Året efter var första året med Komika, och det var en kul erfarenhet. Detta året är det andra med Komika, och många av dem jag lärt känna under första året med Komika kommer att vara där. SPX har blivit någon av en branschträff för alla dem som håller på med serier i Sverige, och att det sedan kommer celebra gäster från utlandet gör det hela ännu bättre.

Om du är i Stockholm under helgen 27-29 april - kom till Kulturhuset och Small Press Expo. Ta med dig en rejäl plånbok också, det kommer att finnas mängder av bra fanzines att köpa. Ja självklart kan ni givetvis köpa Komikas böcker också, i år har jag tyvärr inte tid att baka några bullar - men jag hoppas att ni kommer förbi Komikas bord ändå :-).

Etiketter: ,